Na žánr sonetu narazili žáci v rámci tématu renesance, kde se s ním seznámili u velikánů jako Francesco Petrarca či William Shakespeare.
Formu takovéto básně si vyzkoušeli i prakticky za domácí úkol. Cílem bylo dodržet přesnou formou sonetu – 2 sloky čtyřveršové, 2 sloky tříveršové. Při úplně prvním spuštění aktivity byli žáci v rámci koronavirové karantény doma, ale teď už mohli tvořit za běžného chodu školy.
Letošním tématem se staly vzpomínky na první den. Ať už to byla škola, láska či různé obavy, žákům se opět podařilo zachytit své pocity a vyzkoušet si, proč je médium literatury pořád přitažlivé. Posledním sonetem přispěl i vyučující, a to na stejné téma.
Sbírku si můžete vypůjčit ke čtení na kulturní nástěnce vedle kabinetu 3.25.