Ve čtvrtek 3. února se studenti 1. ročníku oborů obchodní akademie a ekonomické lyceum pod vedením Pavla Nowaka z Ostravy zúčastnili multikulturního vzdělávacího programu Setkání s africkou hudbou.
Během dvou vyučovacích hodin byli studenti seznámeni s africkou kulturou a jejími odlišnostmi a mohli si prakticky vyzkoušet hru na africký buben djembe. Že při zběsilém bušení do kozí kůže rozvíjeli svou toleranci, naslouchání druhým, soustředění a smysl pro spolupráci, si asi ani neuvědomili. A také mohli zjistit, že hra na hudební nástroje sice mnohdy bolí, ale také zahřeje.
Mgr. Jana Matušková
třídní učitelka E1
Bubnování se mě velice líbilo. Celé dvě hodiny neuvěřitelně rychle utekly. Byl to pro mě nový zážitek, protože nikdy předtím jsem neměla možnost vyzkoušet si bubnovat na africké bubny. Nejhorší bylo strefit se do správného rytmu, pak už to šlo samo. Když jsem se zaposlouchala, docela nám to šlo. U bubnování je důležité hlavně poslouchat a snažit se dorozumět. Myslím, že naše třída tento úkol zvládla na výbornou, i když by to chtělo trochu více tréninku.
Gabriela Musilová
I když se bubnování na první pohled zdá jako jednoduchá záležitost, opak je pravdou! Sami jsme byli překvapeni tím, kolik kombinací bubnování existuje. Nakonec byli všichni rádi, že se čas naplnil, protože s takovými výkony by u rodilých Afričanů nejspíše nikdo z nás neuspěl.
Tomáš Paděra
Ze začátku jsem měla smíšené pocity. Těšila jsem se, ale také jsem měla obavy, jaké to bude, moc se mi do bubnování nechtělo. Ale časem se mi to začalo víc a víc líbit. Líbilo se mi vyprávění o tom, jak všichni drží pospolu, hudební nástroje i energie, kterou do tance a hry lektor vložil.
Denisa Oujezská
Bubny
Tuto akci považuji za vydařenou. Myslím si, že mnozí z nás změní názor na lidi z černou pletí. Hodně jsme se dozvěděli o životě v Africe, o jejích zvycích, stravování, manželství, svátcích nebo učení. Také nám byly představeny jejich nástroje, které jsou opravdu zajímavé. Hudba je pro Afričany velmi důležitá, zejména hra na bubny. Zjistili jsme, k čemu je používají a jaký mají pro ně význam.
V druhé části programu jsem se, ale bavili ještě lépe. Některé nástroje jsme si mohli osahat, a tak se s nimi blíže seznámit. Hru na bubny si mohl vyzkoušet každý z nás. Zprvu to vypadalo velmi jednoduše, ale skutečnost byla jiná. Hra vyžadovala velké soustředění, abychom se sjednotili jako celek.
Marek Řeháček